De grootste zitspecialist | Hele collectie uit eigen ontwerp | Toppers altijd op voorraad | 7 jaar garantie

De grootste zitspecialist | 7 jaar garantie



ORDERSTATUS

Volg je bestelling via de orderstatus. Ook kun je hierin je bezorgafspraak plannen en de restbetaling regelen via iDeal.
 



INFORMATIEGIDS

Heb je onlangs een Montèl gekocht? Lees dan deze handige gids door. Hierin vind je alle details over je aankoop, van de bezorging tot de garantie.

 

  Onze klantenservice is van maandag t/m vrijdag telefonisch bereikbaar tussen 09.00 en 17.00 uur

  Telefoonnummer: 0416-673 693

  E-mailadres: klantenservice@montel.nl

 

Veelgestelde vragen

BESTELLING

Je bestelling plannen, volgen en betalen

Je hebt bij aankoop van je Montèl een ordernummer en unieke pincode ontvangen. Je vindt deze nummers bovenaan de orderbon. Hiermee volg je gemakkelijk je bestelling via de orderstatus. Hier kun je een leverafspraak inplannen, volgen in welk tijdvak je bestelling wordt bezorgd en de je betaling regelen via iDeal.

Veilig betalen

Staat er bij online plannen nog een bedrag open op de order, dan bieden we je de mogelijkheid om met iDEAL te betalen. Dat gaat via je online orderstatus. Na het inloggen kun je zien welk bedrag er nog open staat. 

Je kunt het openstaande bedrag ook op het moment van levering pinnen bij onze bezorgers. Betalen per creditcard of internetbankieren is alleen mogelijk bij de aanbetaling van je aankoop en dus niet bij aflevering. 

Voor je eigen veiligheid en die van onze medewerkers is het niet mogelijk contant te betalen. 

Ga vooraf bij je bank na wat jouw persoonlijke bestedingslimiet is. Iedere bank heeft z'n eigen voorwaarden. De meeste banken bieden de mogelijkheid je limiet zelf tijdelijk te verhogen via internetbankieren. Dit moet je één werkdag van tevoren instellen.

 

Aflevering en tijdsblok

Hele dag thuisblijven? Niet nodig. Twee dagen voor aflevering ontvang je een sms met het tijdsblok waarin de levering zal plaatsvinden. Ook kun je dit tijdsblok 2 dagen voor aflevering via de orderstatus op onze website opvragen. We bezorgen zo duurzaam mogelijk, voorkeur in tijdsblok aangeven, is hierdoor helaas niet mogelijk.

 

ONDERHOUDSADVIEZEN

Er is plooivorming te zien op mijn bank, wat nu?

Door gebruik van je zitmeubel zal elke stof enigszins oprekken en dus plooien gaan vertonen. Afhankelijk van de stofsoort ontstaat in meer of mindere mate plooivorming. Vooral in rugkussens, zittingen en eventueel armleggers. Dit hoort bij de eigenschap van stof en is niets om je zorgen over te maken.

We begrijpen het dat je jouw eigen Montèl graag zoveel mogelijk als nieuw wilt houden. Daarom delen we in de video op deze pagina een aantal tips.

 

Wat moet ik doen tegen verkleuring van mijn meubel?

Belangrijk om te weten is dat stoffen bekleding onder invloed van daglicht en zoninval na verloop van tijd altijd in meer of mindere mate zal verkleuren. Dit verschilt per stof of lederkwaliteit. 

Ook kan het zijn dat er sprake is van shading of poolomval. Er ontstaan als het ware schijnvlekken. Inderdaad, een soort grillige vlekken die er uitzien alsof er water op de stof is gemorst. Op bepaalde plekken liggen de polen niet in dezelfde richting. Afhankelijk van waar men naar het oppervlak van de stof kijkt, met de vleug mee of in de vleug, lijkt de stof verkleurd. Shading heeft echter niets met verkleuring te maken. Het is een optisch effect dat verandert met de plaats van de waarnemer ten opzichte van de stof.

 

Ik heb last van pilling (pluisjes). Wat kan ik hiertegen doen?

Door beweging op de stof kunnen losse vezeltjes vervilten of klitten. Dit noemen we pilling. Je kunt dit verhelpen met een pluizenkam of textieltondeuse. Wees gerust: het zijn uitsluitend de overbodige, uitstekende vezeltjes die pillen.

We begrijpen het dat je jouw eigen Montèl graag zoveel mogelijk als nieuw wilt houden. Daarom delen we in de video op deze pagina een aantal tips.

 

Tips voor je stoffen zitmeubel

Montèl geeft graag tips en adviezen over de onderhoud van je stoffen meubelen. Lees hier onze onderhoudstips voor stof

Tips voor je lederen zitmeubel

Montèl geeft graag tips en adviezen over de onderhoud van je lederen meubelen. Lees hier onze onderhoudstips voor leer. 

Eerste hulp bij vlekken

Gemorst op de stoffen bekleding van je nieuwe hoekbank? Of zit er nu al een tijdje een hardnekkige vlek in je oude vertrouwde bank? Lees hier onze tips.

GARANTIE & REPARATIE

Ultra Premium Care

Heb je bij aankoop Ultra Premium Care voor de bekleding van je Montèl gekozen en gaat je vraag daarover? Bel dan direct met hun eigen servicedesk: 0416 - 673456 (maandag t/m vrijdag van 9 tot 17 uur).

Een service-aanvraag doen

Na levering kun je een service-aanvraag doen via je online orderstatus. Je geeft daar je melding door en kunt direct foto’s toevoegen. Je bericht komt dan terecht bij onze klantenservice. Een van onze medewerkers neemt zo snel mogelijk contact met je op. Bellen naar de klantenservice kan natuurlijk ook: 0416-673 693

De garantievoorwaarden

Tot 2 jaar CBW
Onze garantievoorwaarden zijn conform de garantievoorwaarden van de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW). De kosten van reparatie respectievelijk vervanging, met inbegrip van de vracht- en voorrijkosten, komen volledig voor rekening van Montèl. 

5 jaar aanvullende service
De kosten van reparatie respectievelijk vervanging, met inbegrip van de vracht- en voorrijkosten, komen voor 1/3 gedeelte voor rekening van Montèl in het 3e en 4e jaar na aanschaf en 1/5 gedeelte in het 5e, 6e en 7e jaar. Het recht op vervanging komt Klant niet toe voor zover het gebrek redelijkerwijs is te herstellen. Het recht op vergoeding van de vracht- en voorrijkosten wordt na verhuizing buiten Nederland beperkt tot die kosten die Montèl kwijt zou zijn geweest als Klant was blijven wonen op het adres waarop de zaak is afgeleverd. De kosten en reparatie, eventueel vervanging, vrachtvervoer en voorrijkosten komen in het 3e en 4e jaar na aanschaf voor 1/3 gedeelte voor rekening van Montèl en in het 5e, 6e en 7e jaar voor 1/5 gedeelte. 

In het 8e jaar na factuurdatum en daarna
De kosten en reparatie, eventueel vervanging, vrachtvervoer en voorrijkosten komen geheel voor rekening van Klant. Showroommodellen zijn uitgesloten van de CBW garantie. Deze informatie tref je ter bevestiging aan op de orderbon. Uiteraard zijn we bereid tot serviceverlening op deze meubels als je dat wenst.

Gebruiksklachten zijn uitgesloten van garantie.